إكس بوكس سيريس اكس وسيريس اس
إكس بوكس سيريس اكس وسيريس اس
ما هو الفرق بين Xbox Series X و Xbox Series S؟
أولاً، نحتاج إلى البحث في اصطلاحات التسمية الغريبة لشركة مايكروسوفت
Microsoft. إن أجهزة إكس بوكس Xbox الجديدة
هي سيريس إس Series S وسيريس إكس Series X.
لا ينبغي الخلط بين الجهازين السابقين وبين إكس بوكس ون إكس Xbox One X و ون إس
Xbox One S.
فيما يلي الاختلافات الرئيسية بين سيريس إس Series S
وسيريس إكس Series X
من النواحي التالية:
الشكل
السعر
دقة العرض
إجمالي مساحة التخزين
محرك أقراص
من ناحية السعر:
سيتم إطلاق كلا الجهازين في 10 تشرين الأول، مع إمكانية الطلب المسبق
الذي بدأ في 22 أيلول الفائت. كلا الجهازين متاحان للشراء المباشر، أو كجزء من خطة
All Access من مايكروسوفت
Microsoft. حيث ستدفع رسوماً شهرية
لجهاز اللعب الذي تختاره على مدار عامين، وبعدها سيصبح الجهاز ملكاً لك.
سيتم إطلاق سيريس إكس Series X
مقابل 499 دولاراً أو 34.99 دولاراً شهرياً عبر All Access. في حين سيكلف جهاز سيريس
إس Series S مبلغ
299 دولاراً أو 24.99 دولاراً شهرياً على All Access.
علماً أنه لا وجود لدفعة أولى إذا كنت تريد الدفع شهرياً.
من ناحية دقة العرض:
الاختلاف الرئيسي التالي هو دقة العرض. إكس بوكس سيريس Xbox Series X هو جهاز
لعب بدقة 4K.
هذا يعني أنه سيعرض الألعاب بدقة 2160 بكسل (أو ما يقرُب من هذا الرقم). للاستفادة
من هذه الدقة، ستحتاج إلى تلفاز أو شاشة تدعم الدقة 4K
(أو Ultra HD).
بالنسبة لجهاز إكس بوكس سيريس إس Xbox Series S
فهو بدقة 1440 بكسل، وهي نصف دقة 4K.
بالنسبة للاعبين الذين لا يزال لديهم تلفزيون أو شاشة 1080 بكسل (HD)، ولا يخططون للترقية إلى
الدقة 4K في أي وقت
قريباً، يعد هذا الجهاز مثالياً.
علماً أنك ستظل قادراً على تشغيل وسائط ذات دقة 4K، ولكن الجهاز لن يعرض ألعاباً
بدقة أعلى من 1440 بكسل.
من ناحية إجمالي مساحة التخزين:
في حين أن سيريس إكس Series X
يأتي بسعة تخزينية تبلغ 1 تيرابايت، فإن سيريس إس Series S يأتي بنصف
ذلك بسعة 500 جيجابايت فقط.
من ناحية محرك الأقراص:
يستخدم كلا الجهازين نفس القرص ذي الحالة الصلبة عالي السرعة المطلوب
لأداء الجيل التالي. كما يمكن ترقيتهما بزيادات تبلغ 1 تيرابايت عبر حل التخزين الإضافي
الخاص بشركة مايكروسوفت Microsoft.
أخيراً، يعتبر جهاز إكس بوكس سيريس Xbox Series
S جهاز لعب رقمي بالكامل. هذا يعني أنه لا يحتوي على
محرك أقراص، لذلك سيتعين عليك تنزيل جميع الألعاب من الإنترنت (أو بثّها، إذا كنت تفضل
ذلك).
هل يعتبر سيريس إس Series S جيداً للشراء؟
على الرغم من الاختلافات الرئيسية في السعر ودقة العرض، لا يزال جهاز
إكس بوكس سيريس Xbox Series S يهدف إلى نفس أهداف الأداء التي يتبناها أشقاؤه الأكثر قدرة.
من أهم هذه الميزات معدل تحديث 60 إطاراً في الثانية للحصول على تجربة
لعب أكثر سلاسة، حيث تميل بعض الألعاب إلى الوصول إلى 120 إطاراً في الثانية.
للاستفادة من هذه الميزات، ستحتاج إلى شاشة تدعم معدل تحديث عالٍ يبلغ
120 هرتز أو أعلى. حيث أعلنت مايكروسوفت Microsoft
عن عدد قليل من الألعاب التي تدعم 120 إطاراً (بما في ذلك الجزء القادم
متعدد اللاعبين من لعبة Halo Infinite).
أثناء العرض الخاص بجهاز إكس بوكس سيريس Xbox
Series S، تم عرض جهاز اللعب وهو يقوم
بتشغيل لعبة Gears of War 5
(تم إصدارها في وقت سابق من هذا العام) بمعدل 120 إطاراً في الثانية.
في هذه المرحلة، يبقى أن نرى عدد الألعاب التي ستحقق هذه الأهداف بالفعل،
وما إذا كان سيريس Series S يمكنه حقاً مواكبة سيريس إكس Series X
الأكثر قوة.
عتبر كلاهما من الجيل التالي من شركة مايكروسوفت Microsoft، لذلك سيشاركون نفس مكتبة
الألعاب التي تتطور بشكل متسارع.
من الجدير بالذكر أن سيريس إكس Series X
لديه ما يقرُب من ثلاثة أضعاف قوة وحدة معالجة الرسومات في سيريس
Series S، على الرغم من أن هذا القياس
(في التيرافلوب) نادراً ما يُترجَم إلى أداء فعلي.
لا يزال جهاز سيريس Series S
يعمل على نفس المعالج AMD Zen 2
ثماني النوى مثل سيريس إكس Series X،
على الرغم من أن هذا المعالج يعمل أبطأ قليلاً في الطراز الأقل قوة.
إذا كنت تفكر في سيريس Series S،
فقد ترغب أيضاً في التفكير في خطط الترقية على مدار السنوات القليلة المقبلة. بشكل
رئيسي، هل ستشتري تلفاز يدعم دقة 4K قريباً؟ إذا كان الأمر كذلك، فقد يُظهِر سيريس Series S تحسناً
عندما تقوم بتوصيله بشاشة عالية الدقة.
ومع ذلك، فإن عرض الدقة 1440 بكسل على شاشة 4K
سيظل أفضل من عرض دقة 1080 بكسل على جهاز PS4 أو Xbox One.
شيء آخر يجب التفكير فيه هو أن سيريس Series S
لن يشغّل الإصدارات المحسّنة من Xbox
One X للألعاب الحالية. وقد نمت هذه المكتبة بشكل مطرد
منذ عام 2017، عندما أصدرت مايكروسوفت Microsoft
لأول مرة حهاز ون إكس One X.
بدلاً من ذلك، أعلنت مايكروسوفت Microsoft
عن إصدارات سيريس Series S.
إلى جانب عدم وجود محرك أقراص، قد لا يكون إكس بوكس سيريس إس Xbox Series S هو الأفضل
لأولئك الذين يهتمّون بالتوافق مع الإصدارات السابقة.
استعراض لبعض تقنيات Xbox Series X|S
Real-Time Ray Tracing
تقنية تتبع الأشعة تعني أن الجهاز يحتوي على عتاد في معالج الرسوم يقوم
بتتبع أشعة الضوء بشكل عكسي (أي يبدأ من العين ويرجع إلى مصدر الضوء مرورًا بالأجسام
التي تعكسه أو تمتصه) لتعطي اللعبة إضاءة واقعية أكثر من الأساليب المعتادة مثل Screen-space reflections وهي موجودة
في الجهازين لكن بشكل أضعف في Series S
لذا سمعنا أخبارًا عن عدم دعم التقنية في بعض الألعاب على جهاز Series S بينما تكون
مدعومة على Series X.
SSD
بالإضافة إلى تقنية تتبع الأشعة، وجود وحدة تخزين من نوع SSD في الجهازين
هو أكبر إضافة حيث ترتفع سرعة التحميل من ٥٠-١٠٠ ميقابايت إلى ٢,٤-٤,٨ قيقابايت بالثانية،
وهذا يقلل من وقت التحميل حتى لألعاب الأجيال السابقة لكن أثره يتضح أكثر في ألعاب
الجيل الجديد خاصة عندما تصمم معه في الحسبان ويتخطى الأثر سرعة التحميل في البداية
ليمكن تصميم عوالم ضخمة مع تحميل خفي في الخلفية. على حسب اللعبة ممكن أن يقل وقت التحميل
بواقع ٨٠٪ مثل Resident Evil 3.
المشكلة الوحيدة فقط هي أن الجهاز أحيانًا يتفقد تخزينك على السحابة عند إعادة تشغيل
اللعبة مما يطيل من الفترة المطلوبة لتشغيل اللعبة.
120Hz
إذا كانت شاشتك يدعم إشارة بتردد ١٢٠ هرتز، فبعض الألعاب تدعم هذا الطور.
البعض يجد صعوبة في التفريق بين ٣٠ إطار و ٦٠ إطار، فماذا عن ١٢٠ إطار في الثانية؟
الحقيقة هي أنه طبعًا فرق أصعب حتى للملاحظة، لكن هناك جانبان ستلاحظ فيهما النعومة
الإضافية. الأولى هي في الاستجابة لتحكمك بينما الثانية هي ثبات الخلفية حتى عند الحركة
السريعة أو مايسمى الدقة الزمنية temporal resolution.
Variable Refresh Rate
التقنية هذه تعني أن عند إنخفاض أداء اللعبة عن ٦٠ إطار في الثانية (معظم
التلفزيونات تفعل الخاصية حتى ٤٠ إطار كحد أدنى) فإن التلفزيون يغير من تردده ليناسب
ذلك. هذا لايعني أنك لن تشعر بهبوط الأداء بل يعني أن التذبذب في الأداء بسبب اختلاف
وقت ظهور كل إطار لن يحصل لأن الشاشة ستغير ترددها لتواكب التغيير في اللعبة.
HDR & Auto-HDR
تقنية HDR أو High-Dynamic Range
هي تقنية لعرض مدى أكبر من الألوان ويدعم الاكسبوكس نوع HDR10 حاليًا
و Dolby Vision في ٢٠٢١ كتطبيقين لهذه التقنية للألعاب، وعند استخدام تلفزيون متوافق تعطي
الصورة صورة أغنى وأجمل. بالإضافة إلى دعم غالبية ألعابه لهذه التقنية، قام فريق تطوير
الاكسبوكس بإضافة الخاصية لبعض ألعاب الأجيال السابقة عند تشغيلها على سيريز اكس بدون
تدخل من المطور
Quick Resume
مع الجيل السابق كان يمكن إطفاء الجهاز بدون فقد تقدمك في اللعبة لكن
مع الجيل الجديد يمكنك حتى الإنتقال من لعبة لأخرى بدون أن تحتاج لإعادة اللعبة السابقة
وجربت هذه الخاصية بتشغيل ٤ ألعاب (اثنتان منهما ألعاب اكسبوكس ون: فاينل فانتسي
١٥ و باتمان أركام نايت ولعبتي اكسبوكس سيريز: يكوزا ومادن) والانتقال بينها مع الحفاظ
على كل شيء مثل ما كان لحظة ترك اللعبة حتى بعد عدة أيام ونقل الجهاز من غرفة لأخرى.
حاولت إضافة لعبة خامسة لكن أحد الألعاب الأربعة أصبحت تعيد لي من البداية فيبدو لي
الحد ٤ ألعاب (تقريبًا حيث أنها تعتمد على المساحة التي تحجزها اللعبة من الذاكرة)
وهو عدد ممتاز لكن كان يستحسن لو هناك قائمة بالألعاب التي على وضع الاستعداد حتى لا
تفقد تقدمك في لعبة بسبب عدم تذكرك كم لعبة على وضع الاستعداد. المشكلة الوحيدة هي
أن حاليًا ليست كل الألعاب تدعم هذه الخاصية وأكدت مايكروسوفت أن تحديثات بعضها بعد
نزول الجهاز ستحل هذه المشكلة.
Backwards Compatibility
عدا بعض الألعاب التي تستخدم جهاز Kinect،
يدعم جهاز اكسبوكس سيريز جميع الألعاب التي يشغلها الاكسبوكس ون بالإضافة إلى ألعابه
طبعًا، وبعضها حتى مع تحسينات في الأداء مثل Final Fantasy
XV التي على إعدادات Lite
أصبحت تعمل بأداء سلس ٦٠ إطار بالثانية على Series X بالإضافة
إلى سرعة تحميل أفضل بمراحل. Series X
يشغل الألعاب القديمة وكأنه Xbox
One X لكن مع تحسينات إضافية بينما Series S يشغلها
مثل Xbox One S مع تحسينات إضافية.
Smart Delivery
هذه تقنية تسهل عمل الناشرين أكثر من اللاعب، حيث أنها تجعل الألعاب المتوافقة
تلقائيًا تنزل النسخة الخاصة بجهازك لكن حصلت لي مشكلة أن نسخة الجيل الجديد من Watch Dogs Legion لم تكن
جاهزة ولم أستطع تحميل ولعب نسخة Xbox One.
ماذا إذا كنت تملك شاشة قديمة بدقة 1080p؟
Series
S موجه لمن يريد تجربة ألعاب الاكسبوكس خاصة Game Pass بدون استثمار
كبير لكن حتى جهاز Series X يقدم نقلة نوعية حتى لمن يملك شاشة قديمة فطبعًا خيار أداء أعلى وصورة أصفى
ومؤثرات مثل تتبع الأشعة بالإضافة إلى سرعات تحميل أعلى وتشغيل ألعاب الجيل الماضي
بشكل أفضل، سواءً الأداء أو الدقة أو سرعة التحميل أو حتى Auto-HDR.
Xbox Series X and Series S
What
is the difference between Xbox Series X and Xbox Series S?
First,
we need to research Microsoft's strange naming conventions. The new Xbox
consoles are Series S and Series X.
The
previous two devices should not be confused with the Xbox One X and the Xbox
One S. The following are the main differences between the Series S and the
Series X in the following respects:
the
shape
price
Display
resolution
Total
storage space
Drive
In terms of price:
Both
devices will be launched on October 10, with the possibility of pre-ordering
that began on September 22. Both devices are available for direct purchase, or
as part of Microsoft's All Access plan. You will pay a monthly fee for the
gaming device of your choice over a two-year period, after which the device
will be yours.
Series
X will launch for $ 499, or $ 34.99, per month, via All Access. Whereas, the
Series S will cost $ 299 or $ 24.99 per month on All Access. Note that there is
no down payment if you want to pay monthly.
In terms of display resolution:
The
next major difference is display resolution. The Xbox Series X is a 4K console.
That means it will display games at a resolution of 2160p (or close to that).
To take advantage of this resolution, you will need a TV or monitor that
supports 4K (or Ultra HD) resolution.
For
the Xbox Series S, it is 1440p, which is half 4K. For gamers who still have a
1080p (HD) TV or screen, and don't plan to upgrade to 4K anytime soon, this
device is ideal.
Note
that you will still be able to play 4K media, but the device will not display
games with a resolution higher than 1440 pixels.
In terms of total storage space:
While
the Series X comes with 1 TB of storage, the Series S comes with half that at
just 500 GB.
In terms of drive:
Both
devices use the same high-speed solid-state drive required for next-generation
performance. They can also be upgraded in 1 TB increments via Microsoft's
additional storage solution.
Finally,
the Xbox Series S is a completely digital console. This means it doesn't have a
drive, so you'll have to download all the games from the internet (or stream
them, if you prefer).
Is Series S a good buy?
Despite
major differences in price and display resolution, the Xbox Series S still aims
at the same performance goals as its more capable siblings.
One
of the most important of these features is the 60fps refresh rate for a
smoother gaming experience, as some games tend to reach 120fps.
To
take advantage of these features, you will need a monitor that supports a high
refresh rate of 120Hz or higher. Microsoft announced a handful of games that
support 120 frames (including the upcoming multiplayer segment of Halo Infinite).
During
the Xbox Series S demo, the console was shown playing Gears of War 5 (released
earlier this year) at 120 frames per second.
At
this point, it remains to be seen how many games will actually achieve these
goals, and whether the Series S can really keep up with the even more powerful
Series X.
Both
are next-generation Microsoft, so they'll share the same rapidly developing
game library.
It
is worth noting that the Series X has nearly three times the GPU power of the
Series S, although this metric (in Teraflops) rarely translates into actual
performance.
The
Series S still runs the same octa-core AMD Zen 2 processor as the Series X,
although this processor runs a bit slower on the less powerful model.
If
you are considering a Series S, you may also want to consider upgrade plans
over the next few years. Mainly, will you buy a 4K TV soon? If so, your Series
S might show an improvement when you connect it to an HD display.
However,
displaying 1440p resolution on a 4K screen will still be better than displaying
1080p resolution on a PS4 or Xbox One.
Another
thing to think about is that the Series S will not run enhanced versions of
Xbox One X for current games. This library has grown steadily since 2017, when
Microsoft first released the One X.
Instead,
Microsoft announced Series S releases. Besides the lack of a drive, the Xbox
Series S might not be the best for those who care about backward compatibility.
A preview of some of the Xbox Series X | S technologies
Real-Time Ray Tracing
Ray-tracing
technology means that the device contains hardware in the graphics processor
that tracks the light rays backwards (that is, starts from the eye and returns
to the light source through the objects that reflect or absorb it) to give the
game more realistic lighting than the usual methods such as Screen-space
reflections which are found in Both devices are but weaker in Series S so we
heard news that the technology is not supported in some games on the Series S
device while it is supported on the Series X.
SSD
In
addition to ray tracing technology, the presence of SSD storage in the two
devices is the biggest addition, as the download speed increases from 50-100 MB
to 2.4-4.8 gigabytes per second, and this reduces the download time even for
previous generations' games, but its impact is more evident. In new generation
games especially when you design with it in The
impact goes beyond the download speed at first, so huge worlds can be designed
with hidden downloads in the background. Depending on the game, the download
time may be reduced by 80% as Resident Evil 3. The only problem is that the
device sometimes checks your cloud storage when restarting the game, which
extends the time required to run the game.
120Hz
If
your screen supports a 120Hz signal, some games support this mode. Some people
find it difficult to differentiate between 30 and 60 frames, so what about 120
frames per second? The truth is, of course, it's an even tougher difference to
notice, but there are two aspects where you'll notice the extra softness. The
first is in response to your control while the second is the stability of the
background, even in rapid movement, or what is called temporal resolution.
Variable Refresh Rate
This
technology means that when game performance drops below 60 frames per second
(most televisions have the feature up to 40 frames minimum) the TV changes its
frequency to suit that. This does not mean that you will not feel the
performance drop, but rather that the fluctuation in performance due to the
difference in the time of each frame appearing will not happen because the
screen will change its frequency to keep pace with the change in the game.
HDR & Auto-HDR
HDR
or High-Dynamic Range is a technology to display a greater range of colors. The
Xbox supports HDR10 now and Dolby Vision in 2021 as two applications for this
technology for games, and when you use a compatible TV, the picture gives a
richer and more beautiful picture. In addition to supporting the majority of
its games for this technology, the Xbox development team added the feature to
some previous generations' games when running on Series X without the
developer’s intervention.
Quick Resume
With
the previous generation, the device could have been switched off without losing
your progress in the game, but with the new generation, you can even switch
from one game to another without having to repeat the previous game. I tried
this feature by running 4 games (two of which are Xbox One games: Final Fantasy
15 and Batman Arkham Knight and two Xbox games) Ceres: Yikuza and Maden) and
moving between them while keeping everything as it was when leaving the game
even after several days and moving the device from room to room. I tried to add
a fifth game, but one of the four games came back to me from the beginning, so
it seems to me that the limit is 4 games (almost as it depends on the space
that the game reserves in memory), which is an excellent number, but it would
have been advisable if there was a list of games that are on standby so that
you do not lose your progress Game because you don't remember how many games
are on standby. The only problem is that not all games currently support this
feature, and Microsoft has confirmed that updates for some of them after the
device is released will solve this problem.
Backwards Compatibility
Except
for some games that use the Kinect, the Xbox Series console supports all the
games that Xbox One runs in addition to its games of course, and some even with
performance improvements such as Final Fantasy XV, which on the Lite settings
are running smooth 60 frames per second performance on Series X plus speed
Better download by stages. Series X runs old games like Xbox One X but with
additional improvements while Series S runs like Xbox One S with additional
improvements.
Smart Delivery
This
is a technology that makes the work of publishers easier than the player, as it
makes compatible games automatically download the copy for your device, but I
got a problem that the new generation version of Watch Dogs Legion was not
ready and I could not download and play the Xbox One version.
What if you have an old 1080p screen?
Series
S is intended for those who want to experience Xbox games, especially Game
Pass, without a major investment, but even the Series X device offers a
qualitative leap even for those who have an old screen. Of course, the option
for higher performance, clearer picture and effects such as ray tracing in
addition to higher download speeds and play the games of the last generation
better, either Performance, resolution, download speed, or even Auto-HDR.
Xbox系列X和系列S
Xbox Series X和Xbox Series S有什麼區別?
首先,我們需要研究Microsoft奇怪的命名約定。新的Xbox控制台是Series
S和SeriesX。
前兩個設備不應與Xbox
One X和Xbox One S混淆。以下是Series S和Series X之間在以下方面的主要區別:
形狀
價錢
顯示分辨率
總存儲空間
駕駛
在價格方面:
兩種設備都將於10月10日發布,並可能於9月22日開始預購。兩種設備都可以直接購買,也可以作為Microsoft
All Access計劃的一部分。您將在兩年期間內為所選的遊戲設備支付月費,此後該設備將由您自己決定。
X系列將以每月499美元(合34.99美元)的價格通過All
Access推出。而S系列在All Access上的售價為299美元,或每月24.99美元。請注意,如果您想每月付款,則沒有預付款。
在顯示分辨率方面:
下一個主要區別是顯示分辨率。
Xbox Series X是一個4K控制台。這意味著它將以2160p(或更接近)的分辨率顯示遊戲。要利用此分辨率,您將需要一台支持4K(或超高清)分辨率的電視或顯示器。
對於Xbox
Series S,它是1440p,是4K的一半。對於仍具有1080p(HD)電視或屏幕且不打算很快升級到4K的遊戲玩家,此設備是理想的選擇。
請注意,您仍然可以播放4K媒體,但是設備將無法顯示分辨率高於1440像素的遊戲。
在總存儲空間方面:
X系列具有1
TB的存儲空間,而S系列僅具有500 GB的存儲空間的一半。
在驅動方面:
兩種設備都使用下一代高性能所需的相同高速固態驅動器。還可以通過Microsoft的其他存儲解決方案以1
TB的增量升級它們。
最後,Xbox
Series S是一個完全數字的控制台。這意味著它沒有驅動器,因此您必須從互聯網上下載所有遊戲(或者,如果願意,可以流式傳輸)。
S系列很好買嗎?
儘管價格和顯示分辨率存在重大差異,但Xbox
Series S仍以與其功能更強大的同類產品相同的性能目標為目標。
這些功能中最重要的功能之一是60fps的刷新率,以提供更流暢的遊戲體驗,因為某些遊戲往往會達到120fps。
要利用這些功能,您將需要一台支持120Hz或更高刷新率的監視器。微軟宣布了一些支持120幀的遊戲(包括即將推出的Halo
Infinite的多人遊戲部分)。
在Xbox
Series S演示期間,該控制台以每秒120幀的速度播放《戰爭機器5》(今年早些時候發布)。
在這一點上,有多少游戲可以真正實現這些目標還有待觀察,以及Series
S是否真的能趕上功能更強大的SeriesX。
兩者都是下一代Microsoft,因此它們將共享相同的快速發展的遊戲庫。
值得注意的是,X系列的GPU性能幾乎是S系列的GPU性能的三倍,儘管這一指標(以Teraflops為單位)很少轉化為實際性能。
S系列仍運行與X系列相同的八核AMD
Zen 2處理器,儘管該處理器在性能較弱的型號上運行速度稍慢。
如果考慮使用S系列,則可能還需要考慮未來幾年的升級計劃。主要是,您會很快購買4K電視嗎?如果是這樣,將Series
S連接到高清顯示器時,它可能會有所改善。
但是,在4K屏幕上顯示1440p分辨率仍然比在PS4或Xbox
One上顯示1080p分辨率更好。
要考慮的另一件事是,Series
S將無法運行當前遊戲的Xbox One X優化版本。自2017年微軟首次發布One X以來,該庫穩步增長。
相反,微軟宣布了Series
S版本,除了缺少驅動器以外,Xbox Series S可能不是那些關心向後兼容性的人的最佳選擇。
Xbox Series X | S技術的一些預覽
實時光線追踪
光線追踪技術意味著該設備在圖形處理器中包含硬件,該硬件可以向後追踪光線(即從眼睛開始並通過反射或吸收它的物體返回到光源),從而比常規方法(如屏幕空間反射)為遊戲提供更逼真的照明。這兩個設備在S系列中的性能較弱,因此我們聽說有消息稱S系列設備某些遊戲不支持該技術,而X系列則支持該技術。
固態硬盤
除光線追踪技術外,兩款設備中SSD存儲的存在是最大的增加,因為下載速度從每秒50-100
MB增加到每秒2.4-4.8 GB,這甚至減少了前幾代遊戲的下載時間,但其影響更加明顯。在新一代遊戲中,尤其是當您在其中進行設計時起初影響不只是下載速度,因此可以在後台隱藏下載的情況下設計巨大的世界。根據遊戲的不同,下載時間可能會減少30%,即Resident
Evil3。唯一的問題是,設備在重新啟動遊戲時有時會檢查您的雲存儲,從而延長了運行遊戲所需的時間。
120赫茲
如果您的屏幕支持120Hz信號,則某些遊戲支持此模式。有人發現很難區分30到60幀,那麼每秒120幀呢?當然,事實是,要注意的甚至更加困難,但是您會在兩個方面注意到額外的柔軟性。第一個是對您的控制的響應,第二個是背景的穩定性,即使在快速移動中也是如此,或者稱為時間分辨率。
可變刷新率
這項技術意味著,當遊戲性能降至每秒60幀以下時(大多數電視至少具有40幀的功能),電視會更改其頻率以適應這種情況。這並不意味著您不會感覺到性能下降,而是不會出現由於每幀出現時間的差異而導致的性能波動,因為屏幕會更改其頻率以跟上游戲變化的步伐。
HDR和自動HDR
HDR或高動態範圍技術是一種顯示更大範圍色彩的技術,Xbox當前支持HDR10和2021年的杜比視界(Dolby
Vision)作為該技術用於遊戲的兩個應用程序,當您使用兼容的電視時,圖片將提供更豐富,更美麗的圖片。 Xbox開發團隊除了為該技術支持其大多數遊戲外,還在開發者的干預下在Series
X上運行時,將該功能添加到某些前幾代遊戲中。
快速恢復
在上一代產品中,該設備可以關閉而不會失去遊戲進度,但是在新一代產品中,您甚至可以從一個遊戲切換到另一個遊戲而不必重複上一個遊戲。我通過運行4個遊戲(其中兩個是Xbox
One遊戲:Final Fantasy 15和Batman Arkham Knight以及兩個Xbox遊戲)嘗試了此功能。穀神星:Yikuza和Maden),並在它們之間移動,同時保持幾天后離開遊戲時的一切,並且將設備從一個房間移到另一個房間。我嘗試添加第五個遊戲,但是從一開始就又回到了四個遊戲中的一個,所以在我看來,限制為4個遊戲(幾乎取決於遊戲在內存中保留的空間),這是一個很好的數字,但是如果有一些待命的遊戲列表是明智的,那麼您就不會失去進度遊戲,因為您不記得有多少游戲待命。唯一的問題是,當前並非所有遊戲都支持此功能,並且Microsoft已確認在設備發布後對其某些遊戲進行更新將解決此問題。
向後兼容
除了某些使用Kinect的遊戲以外,Xbox
One系列當然還支持Xbox One所運行的所有遊戲,甚至還具有一些性能上的改進,例如Final Fantasy XV,在Lite設置下,它們在Series
X上以每秒60幀的速度流暢運行分階段更好地下載。 X系列可以像Xbox One X一樣運行舊遊戲,但具有其他改進,而S系列可以像Xbox One S一樣進行附加改進。
智能交付
這項技術使發布商的工作比播放器更容易,因為它使兼容的遊戲自動為您的設備下載副本,但是我遇到了一個問題,即新一代版本的Watch
Dogs Legion還沒有準備好,並且我無法下載和播放Xbox One版本。
如果您的屏幕是舊的1080p,該怎麼辦?
S系列是為那些想要體驗Xbox遊戲,尤其是Game
Pass而無需大量投資的用戶而設計的,但即使是X系列設備,即使對於那些屏幕較舊的用戶也可以帶來質的飛躍。性能,分辨率,上傳速度,甚至是Auto-HDR。
No comments:
Post a Comment